Поради для батьків майбутніх першокласників

Без перебільшення, початок навчання у школі складний період і для дітей, і для батьків. Проте якщо Ваша дитина фізично здорова, володіє елементарними навичками самообслуговування (вдягтися, переодягтися, зав’язати шнурки, зібрати портфель) а її розвиток відбувається відповідно до психофізіологічних норм, то потенціал для того, щоб пережити цей період легко досить високий. Дотримання низки порад дозволить Вам, шановні батьки, і Вашим дітям легко адаптуватися до нових реалій життя.

  1. Читайте по-новому

Не позбавляйте свою дитину можливості почути улюблені казки у Вашому читанні. Проте дайте можливість відчути себе автором. Зупиніться, не дочитавши казку до кінця, і попросіть дитину продовжити. Не обмежуйте творчість, дозвольте вигадати свою інтерпретацію добре Вам відомої історії, або просто, використовуючи пам'ять, переказати те, що чули раніше. Вам буде цікаво! А дитині це дуже корисно, адже розвиває не тільки пам'ять та увагу, логіку, але і творчі здібності, впевненість і вміння говорити.

  1. Головне у навчанні не результат, а процес

Викликайте у дитини бажання вчитися для того, щоб дізнатися багато нового, познайомитися з цікавими людьми, знайти нових друзів, розвивати інтелект і бути успішним. Висока оцінка досягнень учителями не повинна бути метою ні для Вас, а ні для Вашої дитини.

  1. Школа – платформа можливостей

Іноді жартуючи, батьки створюють у свідомості дитини авторитет дорослого, складного і небезпечного шкільного простору. Висловлюванням типу «дитинство скінчилось», «почалися трудові будні», «вчитель тобі влаштує» ні у якому разі не повинні лунати. Разом з дитино придбайте усі потрібні для навчання приладдя, одяг, взуття, запитайте, чи все зручне у використанні, познайомтесь з майбутнім вчителем, налаштуйте на цікавий і корисний процес навчання, результат якого залежить від бажання дитини, її наполегливості, вміння дослухатися до вчителя. Саме ж навчання ще ніколи не було таким цікавим, як в умовах НУШ.

  1. Зробіть сімейною традицією «День української школи»

Оберіть один з вихідних, протягом якого усі члени родини будуть спілкуватися і взаємодіяти, як у школі, тобто за розкладом і тільки українською мовою. Варто створити режим дня і чітко його дотримуватись. На сніданок, обід та вечерю майбутній школяр повинен допомогти Вам накрити та прибрати зі столу, під час вживання їжі жодних розмов. На початку реалізації такої традиції, вчителем краще бути комусь з дорослих. Пізніше, коли дитина зрозуміє, яким повинен бути вчитель, варто дати можливість і дитині «повчити» своїх батьків чомусь цікавому і корисному. Уведіть у режим такого дня розвиваючі ігри, перегляд та обговорення мультфільмів, читання казок, фізкультхвилинки. Така традиція розвіє тривоги дитини стосовно незнайомого їй майбутнього шкільного середовища, закріпить авторитет батьків в очах дитини.

  1. Годинник – твій помічник!

     Сформуйте у дитини переконання, що вміти користуватися годинником – просто  і цікаво, але , на жаль, не всі цьому навчилися, тому і розповідають, що це складно. Розкажіть, що саме вміння користуватися годинником дасть можливість визначити, що на нього очікує – чи то сніданок, чи прогулянка, чи закінчення певної роботи. У кімнаті дитини обов’язково знайдіть місце для годинника і закріпляйте вміння користуватися ним, даючи завдання такого типу : намалюй за 15 хвилин, пограй півгодини. Ці знання дозволять дитини легше орієнтуватися, розвинуть самостійність, сприятимуть розвитку відповідальності та полегшать спілкування з дорослими.

  1. Грайте у команді ігри.

Психофізіологічні норми розвитку дитини п'яти-шестирічного віку:

Мовлення:

  • Будувати речення з запропонованих слів
  • Утворювати нові словосполучення
  • Пояснювати зміст прислів’я
  • Складати оповідання за малюнком чи серією малюнків
  • Виразно читати вірші з різними почуттями

Увага

  • Виконувати завдання не відволікаючись протягом 15 хвилин
  • Знаходити 5-6 відмінностей між малюнками, предметами
  • Утримувати у полі зору до десяти предметів
  • Копіювати візерунок чи рух

Пам'ять

  • Запам'ятовувати 8-10 картинок
  • Запам'ятовувати скоромовки
  • Розповідати по пам'яті оповідання, казки, зміст картинок
  • Повторювати у правильній послідовності текст, який складається з 3-4 речень

Мислення

  • Правильно закінчувати речення (наприклад, «Якщо Оля вище Віки, то Віка..»)
  • Знаходити зайве слово (наприклад, диван, стілець, шафа, трактор)
  • Пояснювати відмінності та подібності різних предметів, явищ, істот
  • Знаходити і пояснювати невідповідності на малюнках

Дрібна моторика

  • Складати з елюентів конструктору або паперу просту фігуру
  • Вирізати фігуру, намальовану на аркуші паперу
  • Складати пазли
  • Клеїти аплікації
  • Змінювати напрям руху руки, відповідно від форми зображеного предмета
  • Штрихувати та розмальовувати зображення, не виходячи за межі
  • Орієнтуватися у зошиті у клітинку, лінію, вміти розташувати зображення у потрібному місці

Навколишній світ

  • Називати зрозуміло своє ім'я, прізвище, імена своїх родичів
  • Знати назву міста, країни, в якій живе, її столицю
  • Знати назви професій та пояснювати, яку користь приносять людям
  • Називати пори року, частини доби, дні тижня у правильній послідовності
  • Називати літні, осінні, зимові та весняні місяці
  • Відрізняти диких тварин від домашніх
  • Називати явища природи

Навички самообслуговування

  • Користуватися різними застібками: ґудзиками, блискавками, шнурками
  • Самостійно одягатися, переодягатися
  • Самостійно складати свої речі
  • Дотримуватись культури та гігієнічних правил

  

Пам'ятка для батьків

 

  1. Пам'ятайте, батьки, що Ви для дитини зразок у всьому. Ваша дитина буде говорити так, як говорите Ви, ставитиметься до складнощів так, як Ви, спілкуватиметься з оточуючими так, як Ви. Тож будьте для дитини гідним зразком!
  2. Якісно проведені з дитиною півгодини – краще, ніж 24 години формального перебування поряд. Практикуйте спільну діяльність!
  3. Атмосфера спокою, безпеки і любові, створена батьками у родині, де зростає дитина, на завжди стануть для неї місцем сили!
  4. Немає жодної однакової дитини, у кожної свій темперамент, інтереси, потреби. Поважайте не повторюваність своєї дитини, але навчіть реалізувати їх у соціально бажаній формі.
  5. Сприяйте розвитку вміння користуватися кожним із п’яти відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкатися руками (те, що безпечно), куштувати на смак (те, що безпечно) і відчувати елементи навколишнього світу.
  6. Завжди знаходьте привід розвинути дрібну моторику рук, це полегше писання
  7. Грайте зі своєю дитиною по чесному, дайте можливість відчути себе переможцем та переможеним
  8. Використовуйте сучасні можливості для розвитку пам'яті, уваги, мислення та підтримуйте її успіхи у цьому
  9. Розробіть правильний режим і дотримуйтесь його усіма членами родини. Повірте, це дуже корисно для кожного, а майбутньому першокласнику профілактує емоційні перевантаження
  10. Дотримуйтесь спільних вимог до дитини з боку усіх членів родини – це необхідна вимога емоційно-вольового розвитку та профілактика порушень у моральній сфері
  11. Оволодійте правилом «Трьох хвилин» і застосовуйте його, дослідження вказують на його позитивну результативність
  12. Навчіть дитину правилу «спідньої білизни», говоріть про статеве виховання відповідно віку
  13. Читайте відповідно до потреб Вашої дитини літературу

На сайті 69 гостей та 0 користувачів

© 2021 Херсонська спеціалізована школа І - ІІІ ступенів №31.
Designed By GLORY